عوارض شهرداري 96
گزارش عملکرد سال 1393
- توضیحات
- منتشر شده در 22 ارديبهشت 1396
عملكرد روابط عمومي در سال 1393
1. اجراي طرح تكريم ارباب رجوع به طور مستمر.
2. تهيه و نصب پلاكاردها به مناسبتهاي مختلف به طور مستمر در اداره و سطح شهرو پلاکاردهای اطلاع رسانی اختصاصی شهرداری.
3. ارسال اخبار در رابطه با پروژه هاي عمراني به جرايد و روزنامه ها و چاپ آگهي هاي مناقصه و فيلمبرداري و عكسبرداري از پروژه هاي عمراني و ساير موارد مربوطه بطور مستمر.
4. تهيه پيشنهادات و انتقادات شهروندان و انعكاس به مديريت شهرداري.
5. تهيه گزارش عملكرد یکساله از واحد هاي مربوطه شهرداري.
6. همكاري و هماهنگي با دفتر شهردار در ملاقاتهاي مردمي و جلسات و همكاري با ساير كاركنان شهرداري و راهنمايي ارباب رجوع.
7. رسيدگی و همکاری به درخواست ادارات و موسسات در خصوص نصب آگاهيهای تبليغاتی ، بنر و پلاکاردها
8. بايگانی پلاکاردها و تراکتهای تهيه شده جهت استفاده در مراسمات بعدی
9. تزئين سطح شهر در خصوص وظايف مربوطه به کميته تزئينات شهری و فضاسازی که به شهرداری محول شده است
10. همکاری با بنيادشهيد و امور ايثارگران خشکرود در طرح عطر افشانی و غبار روبی گلزار و يادمان شهداء در مناسبت های مختلف
11. نصب ريسه و لامپ رنگی در معابر و خيابانهای سطح شهر
12. راه اندازي پايگاه اطلاع رساني شهرداري خشکرود به آدرس اینترنتی www.khoshkroodcity.ir
13. همکاری در نصب پرچم های اهتزار در نقاط مختلف شهر
14. تهیه و تدوین انواع آگهی ها و فراخوان ها
15. تهیه و تدارک افتتاح پروژه های شهرداری در مناسبت های مختلف و ایام دهه فجر
16. شرکت در جلسات و مراسمات متعدد از طرف شهردار و تهیه فیلم و عکس و خبر
عملکرد دفتر فنی (عمران) و شهر سازی در سال 93
حوزه فنی ( عمران) و شهر سازی به لطف خداوند متعال و با برنامه ریزی مناسب با تشکیل کارگروه های متعدد و برنامه مدون تمام فعالیت ها خود را به منظور رضایت مندی شهروندان و رفع نیاز های ضروری آنان به مرحله اجرا درآورده است که اهم آنان به شرح ذیل می باشد.
الف) فهرست پروژه های اجرا شده شهرداری خشکرود در سال 93 (( ارقام به ریال))
ردیف |
مشخصات فنی |
حجم و نوع کار |
سهم اعتبارات هزینه شده |
|
1 |
خاکبرداری و تسطیح معابر |
به طور مستمر |
|
|
2 |
زیر سازی معابر سطح شهر شامل ( ادامه بلوار امام خمینی ،ادامه خیابان حضرت علی اکبر، ادامه خیابان حضرت ابوالفضل ، خیابان مالک اشتر ، آزادگان ، شهید مجتبی دبیریان ، موسی بن جعفر، سید احمد خمینی ، شهید بهشتی ، شهداء ، خیابان فرعی جمهوری و فرعی امام خمینی و ....) |
40000 مترمربع |
000/000/400 |
|
3 |
جدولگذاری معابر سطح شهر شامل ( ادامه بلوار امام خمینی ،ادامه خیابان حضرت علی اکبر، ادامه خیابان حضرت ابوالفضل ، خیابان مالک اشتر ، آزادگان ، شهید مجتبی دبیریان ، موسی بن جعفر، سید احمد خمینی ، شهید بهشتی ، شهداء ، خیابان فرعی جمهوری و فرعی امام خمینی و ....) |
کانیوا وسط |
3100 مترطول |
000/000/395/1 |
کانیوا کنار |
1300 متر طول |
000/000/65 |
||
نهری |
500 متر طول |
000/000/30 |
||
4 |
اجرای آسفالت در معابر سطح شهر ( ادامه بلوار امام خمینی ، خیابان شهید بهشتی ، حضرت علی اکبر و ... ) |
آسفالت توپکا |
2000 تن |
000/000/545/2 |
5 |
خرید و نصب روشنایی در بلوار ورودی امام خمینی |
پایه چراغ 9 متری با تمام متعلقات |
5 |
000/000/100 |
ب ) آمار استعلامات و عوارضات محاسبه شده
رديف |
شرح |
حجم کار |
1 |
محاسبه و تهيه فيشهاي عوارض |
200 مورد |
2 |
تشکیل پرونده های جدید |
90 مورد |
3 |
ارائه کد به پلاک های بایگانی |
90 مورد |
4 |
پيگيري صدور و اخذ عوارض كسب |
10 مورد |
5 |
پاسخ به استعلامهاي صنفي |
10 مورد |
6 |
پاسخ به استعلام های سایر ادارات |
170 مورد |
ج )آمار پروانه هاي صادره
پروانه |
پايان كار |
||
تعداد |
اعيان |
تعداد |
اعیان |
22 |
2038 متر مربع |
23 |
3759 متر مربع |
د ) سایر فعالیتها
1- بازديد از سطح شهر و اقدام در خصوص مشكلات معابر و كوچه ها
2- بازديد از محل ساختمانهاي در حال اجرا و تذكرات لازم در خصوص رعايت حريم معابر و آئين نامه
3- هماهنگي با ادارات خدمات رسان در خصوص مجوز حفاري و ترميم حفاريهاي انجام شده
4- جواب استعلامهاي شهروندان و ساير ادارات
5- شناسايي و تكميل پرونده هاي مربوط به كميسيون مادتين 100 و 77
6- تشكيل پرونده هاي تغيير كاربري و ارسال و حضور در جلسات كار گروه شهرسازي و معماري استان و پيگيري تا حصول نتيجه .
7- تعيين حدود املاك و تهيه كروكي و گزارش مورد نياز شهرداري جهت بهره برداري .
عملكرد واحد مالي در سال 93
1 ـ تهيه و تنظيم اسناد حسابداري
2 ـ تهيه و تنظيم تفریغ بودجه سال 1392 و پیگیری تا تصویب .
3- پیگیری و ثبت به موقع اطلاعات خواسته شده ازقبیل بودجه و متمم بودجه ، تفریغ و ... در سامانه بودجه شهرداری
4 ـ نظارت بر كار واحدهاي زیر مجموعه از جمله درآمد ، كارپردازي ، انبار
5 ـ ثبت دفاتر معين ، كل ، روزنامه
6- تهیه برنامه عملیات مالی
7- نظارت در نگهداری حساب های هزینه و رسیدگی اسناد هزینه
8- کنترل و تایید عملیات مربوط به دریافت و پرداختهای روزانه و غیره
9- شرکت در کمیسیونها و جلسات مالی
10- کنترل و مدیریت منابع مالی شهرداری
11- پیگیری و خرید نرم افزار های حسابداری و بودجه و اعتبارات منطبق بر نظام جامع مالی شهرداری ها و مذاکره جهت بهینه سازی نرم افزارهای خریداری شده
12- انعقاد قرارداد حسابرسی اسناد سال مالی سال 1392 شهرداری و انجام پیگیری های مربوطه تا صدور گزارش نهایی حسابرسی.
13- انجام کلیه امور مربوط به مناقصه زیر سازی و جدولگذاری و آسفالت معابر ( از اخذ مجوز تا انعقاد قرارداد)
14- تنظیم اظهار نامه ارزش افزوده و نیز معاملات فصلی شهرداری در سال 93 و ارائه آنها به اداره امور مالیاتی شهرستان در مدت مقرر
15- تهيه و تنظيم متمم بودجه سال 1393 و پیگیری تا تصویب
16- تهيه و تنظيم بودجه سال 1394 و پیگیری تا تصویب
17- انجام مراحل عقد قرارداد و تامین اعتبار جهت خرید یکدستگاه لودر
18- انجام امور بانکی و مالی مربوط به اخذ تسهیلات از بانک انصار
الف : درآمد ( از 01/01/93 لغایت 29/12/93 ) (( ارقام به ریال))
رديف |
شرح |
بودجه مصوب |
درآمد وصولی |
درصد تحقق یافته |
1 |
درآمدهاي ناشي از عوارض عمومي |
000/000/880/7 |
700/611/326/9 |
118% |
2 |
درآمدهاي ناشي از عوارض اختصاصي |
000/000/740/3 |
000/592/829/4 |
129% |
3 |
بهای خدمات و درآمدهاي مؤسسات انتفاعي |
000/000/110 |
201/485/86 |
78% |
4 |
درآمدهاي حاصله از وجوه و اموال شهرداري |
000/000/140 |
424/933/71 |
51% |
5 |
كمك هاي اعطايي دولت و سازمانهاي دولتي |
000/100/561/3 |
000/036/068/4 |
114% |
6 |
اعانات ، هدايا و دارائيها |
000/000/530 |
842/782/348 |
68% |
7 |
ساير منابع تأمين اعتبار |
000/000/000/1 |
184/984/674 |
67% |
جمع كل |
000/100/961/16 |
167/441/731/18 |
110% |
ب : هزينه ها ( از 01/01/93 لغایت 29/12/93 ) (( ارقام ریال ))
رديف |
شرح |
بدهكار |
بستانكار |
1 |
وظيفه خدمات اداري |
188/463/347/3 |
-- |
2 |
وظيفه خدمات شهري |
996/952/883/4 |
-- |
3 |
برنامه حمل و نقل و بهبود عبور و مرور شهري |
000/463/977/4 |
-- |
4 |
برنامه ايجاد تأسيسات درآمدزا |
000/000/053/2 |
-- |
5 |
برنامه بهبود محيط شهري |
592/527/591 |
-- |
6 |
برنامه ایجاد ساير تأسيات و تسهيلات شهري |
520/213/437 |
-- |
7 |
برنامه ريزي توسعه شهري |
000/500/32 |
-- |
جمع كل |
296/120/323/16 |
-- |
عملكرد واحد خدمات شهري و فضای سبز در سال 93
یکی از ارکان اساسی در حوزه شهرداری ها عملکرد واحد خدمات شهری است که تقریباً 65% کل وظایف شهرداری ها را شامل می شود که بر واحد های آتش نشانی ، پارکها و فضای سبز ، جمع آوری و دفع زباله نظارت دارد.
هدف اين حوزه ايجاد محيط زيست مناسب جهت شهروندان مي باشد در اين زمينه واحد خدمات شهري مصمم است با حذف نازيبائيهاي محيط شهري و برنامه ريزي مناسب و روشهاي پيشرفته محيط شهري مناسبي را براي شهروندان محترم فراهم سازد همچنين اين حوزه توانسته است با اتخاذ تدابيري براي حفظ شهر از خطر سيل و حريق ، جمع آوري زباله و رفت و روب شهر اقدامات مؤثري را انجام داده و موجب رضایتمندی شهروندان قرار گرفته باشد .
فعاليتهاي واحد خدمات شهري :
1 ـ نظافت معابر ، فضاها و پاركهاي سطح شهر به طور مستمر ( رفت و روب عمومي شهر ).
2 ـ جمع آوري زباله سطح شهر و انتقال روزانه 5 تن زباله به جايگاه زباله.
3 ـ نصب 140 عدد سطل مخصوص زباله در خيابانها و معابر سطح شهر.
4 ـ لايروبي و پاكسازي روزانه جداول سطح شهر.
5 ـ همكاري با هيئت امناء مساجد و انتقال متوفيان با يك دستگاه آمبولانس در مواقع لازم.
6 ـ رسيدگي و نظارت بر غسالخانه و آرامستان شهر و بكار گيري نيروي كار در اين مكانها و ارائه خدمات به طور مستمر.
7 ـ نصب وسايل ورزشي در پارك لاله .
8 ـ رنگ آميزي جداول و معابر و فضاهاي سطح شهر .
9 ـ ثبت متوفيان و ارسال آمار آنان به ثبت احوال زرندیه .
10 ـ نصب سرعت گير در معابر مورد نیاز در سطح شهر
11 ـ تعويض و تعمير و نظارت بر چراغهاي روشنايي در معابر و پارك سطح شهر.
12 ـ انجام مقدمات و اخذ مجوز های لازم جهت عقد قرارداد جمع آوری سگ های ولگرد
13 ـ جمع آوري و حمل خاكهاي مازاد و توليد شده در معابر سطح شهر به طور مرتب.
14 ـ پاكسازي معابر و جداول سطح شهر و بازسازي معابر
15 ـ مقابله با حوادث و اطفاء حريق در زمينه هاي مختلف با خودروهاي آتش نشاني و عوامل مربوطه با اطلاع شهروندان به تعداد 23 مورد
16 ـ شستشوي معابر و جداول سطح شهر و آب پاشي معابر در مواقع لازم.
17 – خط کشی معابر و خیابانهای سطح شهر .
18 – نصب پرچم های اهتزاز در معابر سطح شهر
19 – نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی در معابر سطح شهر
20- اخذ مجوز و انجام حفر چاه آب فضای سبز شهر
21 ـ تهيه و كاشت نهال به تعداد 2600 اصله در بلوار ورودی شهر
22 ـ هرس فرم درختان و درختچه هاي فضاي سبز در بلوارها و باکسهای سطح شهر با دستگاه شمشاد زن
23 ـ سم پاشي درختان و گلهاي موجود در سطح شهر
24- آبياری درختان ، نهال ها و ....در فضاها و بلوارهای سطح شهر
25- به کار گیری نیروی انسانی به منظور حفاظت از پارک شهر
انواع ماشین آلات سبک و سنگین شهرداری خشکرود
نام واحد سرویس دهنده |
تعداد ماشین آلات |
نوع ماشین آلات |
نوع کار |
حجم کار |
اداری
|
ا دستگاه |
پژو پارس |
امورات و ماموریت های اداری |
روزانه به طور مستمر |
1 دستگاه |
وانت مزدا |
امورات و ماموریت های اداری |
روزانه به طور مستمر |
|
خدمات شهری |
1 دستگاه |
ایسوزو مکانیزه حمل زباله |
جمع آوری و زباله ها |
روزانه 5 تن |
1دستگاه |
ایویکو آتش نشانی |
آتش نشان |
شبانه روزی |
|
1دستگاه |
آمیکو |
آتش نشان |
شبانه روزی |
|
1 دستگاه |
آمبولانس مزدا |
حمل متوفیان |
شبانه روزی |
|
1 دستگاه |
نیسان زامیاد |
جمع آوری و حمل نخاله و زباله |
روزانه به طور مستمر |
|
1دستگاه |
تراکتور فرگوسن و یدک |
جمع آوری و حمل نخاله و زباله |
روزانه به طور مستمر |
|
1 دستگاه |
تانکر |
شتستشوی جداول و خیابانها و آبیاری فضای سبز |
روزانه به طور مستمر |
|
عمران
|
1 دستگاه |
بکهو لودر |
خاکبرداری و عملیات خاکی |
به طور مستمر |
2 دستگاه |
کمپرسی رنو میدلام |
خاکبرداری و عملیات خاکی |
به طور مستمر |
عملكرد واحد اداری و کارگزینی در سال 93
1- پیگیری و تهیه انواع آمار و اطلاعات درخواستی
2- پیگیری در جهت اجرای مصوبات شورای شهر و ارجاع به واحدهای مربوطه .
3- برسی و رفع مشکلات داخلی نظام ادرای در پاسخ به ارباب رجوع .
4- هماهنگی جهت شرکت در کلاس های آموزشی و اتوماسیون ادرای شهرداری
5- هماهنگی جهت شرکت در کارگاههای آموزشی و همایش های مختلف جهت کارکنان و کارشناسان شهرداری
6- تهیه و تنظیم ابلاغ ها و قوانین مختلف انضباط اداری به کارکنان
7- رسیدگی و هماهنگی جهت تعمیر و نگهداری فضای داخلی و بیرونی ساختمان
شهرداری
8- خرید تجهیزات و سیستم های کامپیوتر جهت واحدهای شهرداری به منظور افزایش بهره وری در این زمینه
9-کنترل ورود و خروج کارکنان و تهیه یک دستگاه در این راستا
10- تهیه لیست اضافه کاری پرسنل شهرداری
11- صدور احکام کارگری و کارمندان
12- یپگیری و انعقاد قرارداد تامین نیروی انسانی واحدهای مختلف شهرداری از طریق سازمان همیاری شهرداری های استان
13- ثبت مرخصی روزانه و ساعتی کارمندان رسمی و پیمانی و کارگران رسمی و قراردادی
14- صدور احکام برقراری عائله مندی و اولاد کارکنان و کارگران
15- پیگیری جهت احکام ارتقای شغلی کارکنان شهرداری
16- رسیدگی به شکایات مردمی و نامه های ریاست محترم جمهوری
17- ثبت و بایگانی کلیه اطلاعات پرسنل رسمی و پیمانی و قراردادی
18- پیگیری و انجام مراحل ثبت نام جهت تخصیص شماره مستخدم به پرسنل پیمانی
19- پیگیری و تمدید قرار داد نیروهای قرار دادی و شرکتی
20- محاسبه و تنظیم لیست های مربوط به پاداش پایان سال و مزایای پایان خدمت پرسنل
21- محاسبه و تنظیم لیست مربوط به پرداختی های فوق العاده ماموریت و مرخصی ها
آمار پرسنل شهرداری خشکرود
نوع استخدام |
کارمندان رسمی |
کارمندان پیمانی |
کارمندان قراردادی |
کارگران رسمی |
کارگران شرکتی |
تعداد |
_ |
7نفر |
1 نفر |
_ |
12 نفر |
عملكرد واحد دبیرخانه و امور دفتری و بایگانی در سال 93
1- فضاسازی و پاکسازی بایگانی راکد
2- جدا سازی پرونده های پرسنلی
3- کد گذاری پرونده های بایگانی براساس سیستم جدید
4- کپی و تکثیر نامه ، فرم ها و نقشه ها و ضمیمه نمودن آنها به پرونده های مربوطه
5- ارائه پرونده های مورد نیاز و سوابق نامه های مورد نیاز پس از مجوز به شهروندان
6- کلاسه و بایگانی نامه های وارده و صادره براساس هر واحد شهرداری
7- توزیع نامه های اداری بین دوایر شهرداری
8- پیگیری مکاتبات ارجاعی به واحد های مختلف
9- ارسال نامه ها و اخطاریه ها و دعوت نامه ها به اشخاص و ادرات
10- راهنمایی و پاسخگویی به ارباب رجوع
اهم فعالیت ها
ردیف |
شرح |
حجم کار |
1 |
تایپ نامه |
819 مورد |
2 |
ثبت نامه های وارده |
1832 مورد |
3 |
ثبت نامه های صادره |
819 مورد |
4 |
نامه های بایگانی شده |
2651 مورد |